Apie brukalus (spam)

Atnaujinta: 2016-03-29

Brukalai (spam) – tai šiukšlės, gaunamos elektroniniu paštu. Paprastai tai būna reklaminio pobūdžio elektroninės žinutės, kurios nepageidaujamos, neprašytos pasiekia naudotojo el. pašto dėžutę.

Dažnai elektroninio pašto naudotojai savo veiksmais padidina brukalų srautą į savo elektroninio pašto dėžutę. Štai keli patarimai, padėsiantys išvengti nepageidaujamų laiškų:

  • Niekada neatsakinėkite į nelauktus reklaminius laiškus. Bet koks atsakas į tokį laišką (net jei tai bus prašymas daugiau šiukšlių nesiuntinėti) tik patvirtins SPAM platintojui, jog jo reklama buvo peržiūrėta ir tokiam „pavyzdingam“ skaitytojui galima pateikti dar šūsnį reklamos.
  • Nespauskite jokių nuorodų, esančių tokiuose laiškuose.
  • Neretai SPAM laiškai būna taip suformuoti, jog užtenka vien tik neatsargiai peržiūrėti tokią žinutę, ir jūsų el. pašto adresas užregistruojamas SPAM platintojų bazėse, kaip potencialaus reklamos skaitytojo. Tai paskatins juos siųsti dar daugiau internetinio šlamšto. Tam, kad to išvengtumėte, išjunkite HTML formatuotų laiškų peržiūros galimybę.

VU el. pašto srautą filtruoja SMS 8360 įrenginiai, kuriuose įdiegta apsaugos nuo el. šiukšlių ir virusų sistema „Symantec Messaging Gateway“.

 

Apsaugos nuo spam veikimas VU el. pašto sistemoje

Visi ateinantys laiškai iš pradžių patenka į „Symantec Messaging Gateway“ serverius ir yra rūšiuojami į 3 kategorijas:

  1. Geri laiškai (nerasta jokių virusų, Spam ar kitokių įtartinų požymių). Laiškui nedaroma jokių pakeitimų ir jis pristatomas adresatui VU el. pašto serveryje.
  2. [Gal BRUKALAS?] (įtartini, bet nebūtinai blogi laiškai). Taip žymimi laiškai, kurie neturi akivaizdžių blogų laiškų požymių (nėra virusų, siuntėjas nėra įtrauktas į juodus sarašus ir t.t.), tačiau sistemai jie atrodo įtartinai. Laiško temoje (subject) pridedamas įrašas [Gal BRUKALAS?] ir laiškas visada pristatomas adresatui VU el. pašto serveryje. Ką toliau daryti su tokiais laiškais, visada sprendžia pats gavėjas. Atsisakyti šių laiškų galimybės nėra.
  3. [BRUKALAS] - atitinkantys visus el. pašto šiukšlių požymius laiškai. Tokie laiškai pagal „Symantec Messaging Gateway“ taisykles (taisyklės pastoviai keičiasi ir yra atnaujinamos) yra pripažinti kaip blogi ir jų temoje (subject) įterpiamas apie tai pranešantis prierašas [BRUKALAS]. Priklausomai nuo Jūsų pasirinktos [BRUKALAS] pažymėtų laiškų pristatymo politikos, laiškai gali būti Jums pristatomi arba sulaikomi „Symantec Messaging Gateway“ karantine kaip nereikalingi.

[Gal BRUKALAS?] ir [BRUKALAS] prierašai laiškų temose (subject) daromi tam, kad šie laiškai aiškiai išsiskirtų iš bendro Jūsų gaunamų laiškų srauto ir jei pageidausite, galėtumėte nesunkiai juos automatiškai apdoroti susikurtais filtrais žiniatinklio pašte ar klientinėje el. pašto programoje.

Kai kurios klientinės el. pašto programos moka el. laiškus tikrinti savarankiškai ir gali atlikti brukalų filtravimą (pvz. tokius laiškus trinti arba perkelti į specialų katalogą vėlesnei peržiūrai). Tokios programos yra:

  • Netscape (įjungiamas Tools->Junk Mail Controls..., pažymėti „Enable junk mail controls“)
  • MozillaThunderbird
  • Outlook 2003 (tvarkomas Tools->Options, pasirinkti „Junk E-mail…“). Smulkiau skaitykite....

Šių programų savarankiškas bruklalų atpažinimas ir filtravimas yra visiškai nesusijęs su „Symantec Messaging Gateway“ atliekamu laiškų žymėjimu, todėl gali pasitaikyti atvejų, kai laiškai, kurie sėkmingai praėjo VU el. pašto filtrus kaip geri, Jūsų programoje buvo atpažinti kaip blogi laiškai ir ištrinti ar perkelti į šlamšto (pvz. Junk) katalogą (žr. pastabas).

 

Pastaba

Mozilla Thunderbird ir Netscape programas visų pirma reikia pamokyti pažinti brukalus. Tam tikrą laiką turėsite tikrinti, ar programa nedaro klaidingų sprendimų, ir rankiniu būdu žymėti nepažintas SPAM žinutes bei naikinti SPAM žymes nuo klaidingai pažymėtų laiškų.

Daugiau apie tai skaitykite...