Laiškų filtravimas VU žiniatinklio pašte

Atnaujinta: 2012-06-26

[Spam] ([BRULAKAS]) pažymėtus laiškus galima filtruoti į specialų katalogą arba tiesiai į šiukšliadėžę. Pirmiausia sukursime specialų "[Spam]" katalogą, o tada nustatysime "[Spam]" filtrus. Jei norite filtruoti laiškus tiesiai į šiukšliadėžę ("trash"), naujo katalogo kurti nereikės, ir galite pereiti iškart prie antros dalies.

I. Katalogo kūrimas

1. Pagrindiniame žiniatinklio pašto meniu spauskite "Katalogai"

webmail_katalogas-01


2. Pasirinkite veiksmą "Sukurti" katalogą

webmail_katalogas-02



3. Įveskite katalogo pavadinimą (pvz. "[Spam]")

webmail_katalogas-03



4. Naujas katalogas atsirado katalogų medyje

webmail_katalogas-04


II. Pašto filtrų nustatymas

Tarkime, jog norite, kad prisijungimo prie žiniatinklio pašto metu visi laiškai, pažymėti #command:[Spam] :#ir #command:[Suspected Spam]:# temomis, būtų automatiškai perkeliami į specialų "[Spam]" katalogą arba tiesiai į šiukšliadėžę ("trash").

1. Žiniatinklio pašto pagrindiniame meniu pasirinkite "Nustatymai"

webmail_filtrai-01


2. Pasirinkite temą: "Kiti nustatymai" > "Filtrai"

webmail_filtrai-02


3. Atsivėrusiame lange "Filtrų nustatymai":

A. spauskite "Redaguoti filtravimo taisykles"
B. Taip pat jei norite, galite keisti nustatymus:
  • "Ar filtruoti laiškus prisijungimo metu?"
  • ""
  • ""

webmail_filtrai-03


"Ar filtruoti laiškus prisijungimo metu?" galima ir nesirinkti. Tokiu atveju filtras automatiškai nesuveiks prisijungimo metu ir jį reikės paleisti rankiniu būdu.


webmail_filtrai-04


4. Atsivėrusiame lange "Egzistuojančios filtrų taisyklės" pasirinkite "Nauja filtravimo taisyklė"

webmail_filtrai-05


5. Kuriame naują taisyklę

A. Nurodykite naujo filtro pavadinimą, pvz. "[Spam] filtras"
B. Nurodykite filtravimo sąlygas, pvz. "Tema (Subject)" turi įrašą "[Spam]"
C. Nurodykite veiksmą "Perkelti į katalogą"
D. Nurodykite katalogą "[Spam]" arba "trash" (jei norite iškart trinti į šiukšliadėžę)
E. Spauskite mygtuką "Išsaugoti"

webmail_filtrai-06


6. Lange "Egzistuojančios filtrų taisyklės" atsirado nauja taisyklė:

A. Paspaudus ant nuorodos galima redaguoti filtro nustatymus
B. Filtrą galima įjungti ir išjungti
C.
Taip pat paleisti iškart po sukūrimo

webmail_filtrai-07


Jūsų žiniatinklio pašto filtrai nustatyti. Tokiu būdu galite susikurti ir kitokių filtrų, kurie filtruos laiškus iš įvairių el. konferencijų ir siuntėjų į atskirus katalogus.

Pastabos

  • Jei naudojatės POP3 klientine programa, ji parsiunčia laiškus tik iš žiniatinklio pašto "INBOX" katalogo, taigi į kitus katalogus (pvz. "trash" ar "[Spam]") nufiltruoti laiškai jai yra nepasiekiami.
  • Žiniatinklio pašto filtrai veikia tik naudojantis (pvz. prisijungimo metu) žiniatinklio paštu. Jei visus laiškus skaitote per POP3 klientinę programą ar naudodamiesi terminaliniu prisijungimu ("pine"), žiniatinklio pašto filtrai nenaudojami.
  • Nerekomenduojame traukti kiekvieno nepageidaujamo siuntėjo į juoduosius sąrašus (angl. Blacklist), jei jo laiškai atpažįstami kaip [Spam] ar [Suspected Spam], nes tokiu būdu sukuriama daugybė neefektyvių filtrų, kurie tik sulėtina Jūsų el. pašto dėžutės darbą (ypač prisijungimo metu). Geriausia naudoti mažiau filtrų, tačiau kurie atpažįsta laiškus pagal bendrus požymius (pvz. laiško temą [Spam]).
  • [Spam] ir [Suspected Spam] laiškai skiriasi tuo, jog [Spam] pažymėtieji atitinka visus sistemos žinomus "el. šiukšlių" kriterijus, o dėl [Suspected Spam] sistema nėra tikra, todėl žymi juos kaip įtartinus. Tarp [Suspected Spam] pažymėtų laiškų netyčia gali patekti ir gerų, todėl trinti jų iškart nerekomenduojame.