Dažnai užduodami klausimai (D.U.K.)

Atnaujinta: 2016-12-05

 

VU E. tapatybių valdymo sistema

Ką daryti pamiršus VU E. tapatybės prisijungimo vardą? 

Prašome kreiptis į VU ITTC Naudotojų aptarnavimo grupę šiais kontaktais. Nurodykite savo vardą, pavardę, fakultetą ir, jei esate studentas, studento registracijos/pažymėjimo Nr.

Ką daryti pamiršus VU E. tapatybės slaptažodį?

Pamirštą slaptažodį galima pasikeisti šiais būdais:

  • Jei registracijos metu užpildėte saugumo klausimus, įvedę prisijungimo vardą spauskite nuorodą „Pamiršote slaptažodį?“. Atsakę į klausimus teisingai, galėsite įvesti naują slaptažodį.
  • Jei saugumo klausimų neužpildėte arba jų neatsimenate, kreipkitės į VU ITTC Naudotojų aptarnavimo grupę šiais kontaktais. Nurodykite savo vardą, pavardę, fakultetą ir, jei esate studentas, studento registracijos/pažymėjimo Nr. Kai Jūsų senas slaptažodis bus panaikintas, VU E. tapatybių valdymo sistemoje (idm.vu.lt) galėsite registruotis iš naujo bei įvesti naują slaptažodį.
  •  Pamiršę slaptažodį VU studentai (tik neturintys darbuotojo rolės), sistemoje gali registruotis iš naujo be kitų papildomų veiksmų ir taip suvesti naują slaptažodį.

Kodėl reikia taip dažnai keisti slaptažodį?

Universitete galiojanti slaptažodžių keitimo tvarka yra nustatyta vadovaujantis elektronių duomenų saugos reikalavimais bei rekomendacijomis ir atsižvelgiant į turimas technines galimybes. Jei įdomu, siūlome susipažinti su vienu iš teisės aktų, reglamentuojančių elektroninių duomenų saugą valstybės institucijose ir įstaigose. Vadovaujantis 5.14.7.1. punktu, „slaptažodis turi būti keičiamas ne rečiau kaip kas 3 mėnesius“.

Informacinė sistema

Naudojami sutrumpinimai:
IE - naršyklė Internet Explorer
DB - duomenų bazė

Rekomendacijos darbui su VU IS.

Dirbant su VU IS rekomenduojame naudoti Internet Explorer naršyklę ir nustatyti minimalų apsaugos lygį.

Tam tikslui naršyklėje atlikite šiuos veiksmus:

  • Pasirinkite „Tools” -  „Internet Options”;
  • Pasirinkite „Security” - „Local intranet”;
  • Paspauskite „Sites” - „Advanced” -  laukelyje „Add this website to the zone:” įrašykite (jei nėra) „https://is.vu.lt” ir spauskite „Add”;
  • Pažymėkite „Require server verification (https:) for all sites in this zone”  -  „Close”;
  • Paspauskite „OK”

Naudojant naršyklės Internet Explorer 8-ą versiją, neveikia kai kurios aplikacijos.

Naršyklėje atlikite tokius veiksmus:

  • Pasirinkite „Tools” - „Internet Options” - „Advanced”;
  • Suraskite skyrių „Security”;
  • Pažymėkite „Do not save encrypted pages to disk”;
  • Paspauskite „OK”.

 

Kaip padidinti mano ekrano darbinį plotą?

Pasitaiko atvejų, kai vienu metu ekrane rodoma daug informacijos. Jei monitoriaus ekranas nėra patogiai sukonfigūruotas arba displėjus yra mažų išmatavimų, dalis informacijos gali būti nematoma arba atsiras daug slenkamųjų juostų (scroll bars), kas trukdo darbui.
Rekomendacijas kaip to išvengti rasite prisijungę prie is.vu.lt ir paskaitę D.U.K Nr.4

Aktualu peržiūrėti kiekvienam vartotojui.

Nematau savo dosje - neatsidaro.

Kodėl aplikacijose neveikia kai kurie meniu punktai arba mygtukai?
Kai kurie meniu punktai ir mygtukai bando atidaryti puslapius naujuose languose,
bet naršyklės (IE) apsaugos sistema (Pop-up Blocker) neleidžia to padaryti.

Rekomendacijas kaip to išvengti rasite prisijungę prie is.vu.lt ir paskaitę D.U.K Nr. 5

Aktualu peržiūrėti kiekvienam vartotojui.

Kodėl programa dirba nekorektiškai?

Jeigu programa dirba nekorektiškai, prašome pirmiausia pasitikrinti IE versiją (Help - About Internet Explorer). Programos dirba su IE versija 5.5 arba aukštesne.

Kodėl, negaliu prisijungti prie DB po eilinio slaptažodžio pakeitimo?

  • Slaptažodžio įvedimo metu būtinai patikrinkite klaviatūros ir klavišų būseną, kuri turi būti:
  • „Caps Lock“ - išjungta (spausdinimas mažosiomis raidėmis),
  • „Num Lock“ - įjungta (skaitmenų spausdinimas),
  • Klaviatūros kalba - anglų (EN).

Kodėl aš matau pasenusią informaciją iš DB?

Nustatykite Interneto naršyklėje , kad jungiantis prie puslapio kiekvieną kartą būtų atnaujinami laikini failai(Temporaty Internet Files)

Atidaryti IE meniu „Tools“ -- „Internet Options...“ -  „Browsing history“ mygtukas “Settings...“ - „Temporary Internet Files“ laukelyje  pažymėti „Every visit to the page“ -- „OK“ -  „OK“

El. paštas

El. pašto naudojimo klausimai

Gavau laišką „perspėjimas Dėl INBOX katalogo dydžio“. Ką daryti?

  •  Jei naudojatės klientine (Outlook Express, Thunderbird ir pan.) programa, visi laiškai yra jūsų kompiuteryje, tačiau programos nustatymuose gali būti nurodyta palikti laiškus serveryje.
    Šiuo atveju, jums užteks nurodyti programoje, kad visi senesni nei pvz. 14 dienų laiškai būtų trinami iš serverio  juos parsisiuntus į Outlook Express ar pan. programą. Tokiu būdu VU el.pašto serveryje liks tik naujausi 14 dienų (nurodytas dienų skaičius) laiškai.
    Paliktus naujausius laiškus matysite ir prisijungę per VU Žiniatinklio paštą.
    Klientinių programų nustatymo pavyzdžiai pateikti čia...
  • Jei naudojatės tik VU  Žiniatinklio paštu (https://webmail.vu.lt arba https://web2mail.vu.lt)
    Prisijungę prie VU Žiniatinklio pašto savo el.pašto paskyros, nereikalingus laiškus ištrinkite iš INBOX katalogo, o reikalingus ir daug vietos užimančius failus perkelkite į savo kompiuterį, nešiojamą laikmeną ar kitą susikurtą katalogą VU Žiniatinklio pašte (jeigu Visų kitų katatogų užimama vieta neviršija skirtos vietos. Apie skirtus resursus paskaitykyte čia..)
    Daugiau informacijos rasite čia...

Kaip sužinoti savo el. pašto katalogų užimamą vietą VU el. pašto serveryje?

El. pašto katalogų užimamą vietą galite pasitikrinti dviem būdais:

Žiniatinklio pašte viršutiniame meniu spauskite „Katalogų dydžiai“.

webmail katalogu dydziai m

Diskinė vieta el. pašte yra suskirstyta į dvi zonas:

  •   „Inbox“ katalogas (gauti laiškai);
  •   „Kiti katalogai“ (apačioje bus išvardinti pakatalogiai).

Šioms zonoms galioja paskelbti dydžio apribojimai. Viršijus leidžiamą vietą, sistema automatiškai perspėja naudotoją, iškelia perteklinius laiškus (INBOX)  į laikiną saugyklą arba uždraudžia kai kurias operacijas su laiškais ir katalogais. Plačiau apie tai skaitykite čia...

Kaip pasiekti laikinojoje saugykloje esančius laiškus?

El. pašto naudotojai, kurių INBOX katalogas viršija nustatytą limitą, įspėjami apie tai el. laišku. Jei po nustatyto termino INBOX vis dar viršija limitą, jis perkeliamas į laikiną saugyklą, naudotojui apie tai pranešant el. paštu.

Vienas iš būdų pasiekti šią saugyklą(paprasčiausias) prisijungus prie  VU žiniatinklio pašto(webmail.vu.lt arba web2mail.vu.lt)

El. laiškai perkeliami į laikinos saugyklos katalogą YYYY-MM-DD (metai-mėnuo-diena), kada el. laiškai buvo perkelti. Laikinoje saugykloje laiškai saugomi 1 mėn. nuo perkėlimo dienos. Laikinoje saugykloje esančius laiškus galima ištrinti, perkelti į kitą katalogą arba išsaugoti savo kompiuteryje ar nešiojamoje laikmenoje.

webmail laikinas katalogas

Daugiau informacijos rasite čia...

Ar galima į universitetinę dėžutę ateinančius laiškus nukreipti kitu el. pašto adresu?

Šiuo metu laiškų persiuntimo paslauga yra neteikiama, laiškų skaitymui prašome naudoti vieną iš pateiktų el. pašto tvarkymo būdų.

Kaip išsiųsti didelius dokumentus el. paštu?

Visų pirma norėtume atkreipti dėmesį į tai, jog el. paštas nėra pritaikytas persiųsti didelius duomenų kiekius (dešimtis, šimtus megabaitų ir, tuo labiau, gigabaitų), todėl kai tai įmanoma, geriau naudoti kitus būdus (pvz. įrašyti CD ar DVD diską, FTP serverį, Skype ar pan.). Šiuo metu VU tinkle veikia didelių failų perdavimo sistema, todėl rekomenduojame išbandyti ją.daudiau informacijos apie šią sistema rasite čia..

Jeigu šie būdai netinka ir norite siųsti didelius laiškus el.paštu,  paskaitykite čia...

Kaip rikiuoti laiškus VU žiniatinklio pašte webmail.vu.lt?

Laiškų rikiavimas susideda iš 2 veiksmų:

  1. Pasirenkame pagal ką rikiuosime (A - Nuo, Tema, Data, Dydis).
  2. Nurodome rikiavimo kryptį (didėjimo/mažėjimo tvarka), paspausdami ant ją nurodančios rodyklės (B).

 webmail laisku rikiavimas

Ar galima Gmail integruoti su VU el. pašto dėžute?

Jei naudojate Gmail paštą, yra galimybė nustatyti, kad laiškai iš Jūsų VU el. pašto dėžutės būtų paimami per POP3, t.y. Gmail šiuo atveju veiks kaip įprasta POP3 klientinė programa (Outlook, Thunderbird ir pan.).

Svarbu nepamiršti, jog reikalavimas kas 84 dienas keisti VU E. tapatybės (kartu ir el. pašto) slaptažodį išlieka.

Toks būdas tinka, jei dažnai viršijate VU el. pašto dėžutei skirtą vietą ir neturite galimybės kaupti laiškų archyvo savo asmeniniame kompiuteryje.

Gmail konfigūravimo instrukcija

Kaip siųsti laiškus iš tinklinių multifunkcinių įrenginių?

Jei padalinyje turite tinklinį multifunkcinį įrenginį (spausdintuvas/skeneris/kopijuoklis), kuris gali siųsti skenuotus dokumentus el. paštu, jį reikėtų sukonfigūruoti laikantis tam tikrų taisyklių.

Laiškų siuntimo tvarka ir nustatymai:

  • Įrenginyje naudojamas siuntėjo (From) adresas turi būti egzistuojantis VU el. pašto adresas, kad būtų kur pristatyti laiškus su klaidų pranešimais (pvz. neteisingas gavėjo adresas, per didelis laiškas ir pan.). Tam reikalui rekomenduojame užsakyti tarnybinį el. pašto adresą (el. pašto konferenciją), pvz. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir pan.;
  • El. laiškų siuntimui naudokite serverį mailrelay.vu.lt;
  • El.pašto adresu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. atsiųskite užsakymo laišką, kuriame būtų nurodytas įrenginio IP adresas (vidinis 172.16.x.x  arba išorinis, jeigu jis potinklyje už maršrutizatoriaus) ir išsiuntimo (From) el. pašto adresas. Patikrinti duomenys bus įtraukti į serverio konfigūraciją;
  • El. laiškų iš įrenginių siuntimas per kitus (pvz. mail.vu.lt/smtp.vu.lt, smtps.vu.lt ar post.vu.lt ar kt.) VU el. pašto serverius yra draudžiamas.

 

Pastaba

Jei norite el. laiškus siųsti iš virtualaus serverio, prašome kreiptis adresu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Ar galima naudoti fitrus VU žiniatinklio pašte?

Informacija ruošiama.

El. pašto sukūrimas, panaikinimas ir duomenų keitimas

Kodėl niekaip negaliu prisijungti prie VU Žiniatinklio pašto?

Jungiantis prie VU žiniatinklio pašto gaunate pranešimą:

ŽinutėPrisijungti nepavyko. Neteisingas Jūsų nurodytas prisijungimo vardas ir/arba slaptažodis.

Klaidos sprendimo būdai:

  • Pasitikrinkite ar teisingai nurodėte(pažymėjote) serverį
  • Ar vedate teisingą prisijungimo vardą ir slaptažodį? Patartina prisijungimo vardą ir slaptažodį  veskite klaviatūra, o ne kopijuokite. Kopijuojant dažnai "prilimpa" papildomi tarpai kurių nesimato, o sistema juos supranta kaip papildomus simbolius.

Prisijungimo vardai:

  1. VU darbuotojams: vu***** (***** - penkiaženklis darbuotojo tabelio Nr., pvz. 01111)
  2. VU studentams: s******* (******* - septynženklis studijų knygelės arba studento pažymėjimo Nr., pvz. 0123456)
  3. Kitų institucijų darbuotojams ir studentams: pagal susitarimą su aptarnaujama institucija.
  • Vedant slaptažodį patikrinkite, ar nėra įjungta lietuviška(ar kokia kita) klaviatūra, kitaip vietoje reikiamų simbolių vesite kitus simbolius
  • Prisijungimo varduose naudojamos tik mažosios lotyniškos raidės ir skaitmenys
  • Gali būti pasibaigęs Jūsų slaptažodžio galiojimo laikas, slaptažodį arba prisijungimo vardą pamiršote. Ką tokiu atveju daryti paskaitykite čia..

Ar galiu užsisakyti el. pašto dėžutę, kad galėčiau naudotis VU bibliotekos prenumeruojamomis straipsnių bazėmis per VU VPN, jei nesu VU darbuotojas ar studentas?

Pagal įsigytas licencijas, VU bibliotekos prenumeruojamomis bazėmis gali naudotis tik VU bendruomenės nariai, t.y. VU padalinių darbuotojai ir studentai. Dėl šios priežasties kitų institucijų (universitetų, institutų ir pan.) darbuotojams ir studentams VU VPN paslauga (bei VU el. pašto dėžutės automatiniam jos užsisakymui) negali būti teikiama. Dėl naudojimosi prenumeruojamomis straipsnių bazėmis VU bibliotekos skaityklose prašome kreiptis į VU biblioteką.

El. pašto saugumas (virusai, brukalai ir kt.)

Ar prie VU el. pašto serverio galima jungtis naudojant užšifruotą ryšį?

Taip, galima ir toks būdas yra rekomenduojamas.

  • POP3 arba IMAP sesijai šifruoti galima naudoti POP3 per SSL (pop3s) arba IMAP per SSL (imaps) protokolus. Klientinėje programoje vietoje 110 prievado nurodykite 995 prievadą (pop3s, rekomenduojama) arba 993 prievadą (imaps). Tuomet darbo sesija bus šifruojama. Naudojant 110 (POP3) arba 143 (IMAP) prievadus, informacija perduodama nešifruojama (plain text).

Pagrindinius klientinių el. pašto programų nustatymus galite rasti čia...

  • Žiniatinklio pašto programa https://webmail.vu.lt/ naudoja užšifruotą ryšį (http per SSL), todėl informacija, perduodama tarp klientinio kompiuterio ir žiniatinklio pašto serverio, yra šifruojama.
  • Jungiantis terminaliniu režimu galima naudoti tik ssh protokolą, kuris taip pat šifruoja darbinės sesijos duomenis.

Apie Brukalus (Spam)

Brukalai (spam) – tai šiukšlės, gaunamos elektroniniu paštu. Paprastai tai būna reklaminio pobūdžio elektroninės žinutės, kurios nepageidaujamos, neprašytos pasiekia naudotojo el. pašto dėžutę.

Dažnai elektroninio pašto naudotojai savo veiksmais padidina brukalų srautą į savo elektroninio pašto dėžutę. Štai keli patarimai, padėsiantys išvengti nepageidaujamų laiškų:

  • Niekada neatsakinėkite į nelauktus reklaminius laiškus. Bet koks atsakas į tokį laišką (net jei tai bus prašymas daugiau šiukšlių nesiuntinėti) tik patvirtins SPAM platintojui, jog jo reklama buvo peržiūrėta ir tokiam „pavyzdingam“ skaitytojui galima pateikti dar šūsnį reklamos.
  • Nespauskite jokių nuorodų, esančių tokiuose laiškuose.
  • Neretai SPAM laiškai būna taip suformuoti, jog užtenka vien tik neatsargiai peržiūrėti tokią žinutę, ir jūsų el. pašto adresas užregistruojamas SPAM platintojų bazėse, kaip potencialaus reklamos skaitytojo. Tai paskatins juos siųsti dar daugiau internetinio šlamšto. Tam, kad to išvengtumėte, išjunkite HTML formatuotų laiškų peržiūros galimybę.

VU el. pašto srautą filtruoja SMS 8360 įrenginiai, kuriuose įdiegta apsaugos nuo el. šiukšlių ir virusų sistema „Symantec Messaging Gateway“.

Apsaugos nuo spam veikimas VU el. pašto sistemoje

Visi ateinantys laiškai iš pradžių patenka į „Symantec Messaging Gateway“ serverius ir yra rūšiuojami į 3 kategorijas:

  1. Geri laiškai (nerasta jokių virusų, Spam ar kitokių įtartinų požymių). Laiškui nedaroma jokių pakeitimų ir jis pristatomas adresatui VU el. pašto serveryje.
  2. [Gal BRUKALAS?] (įtartini, bet nebūtinai blogi laiškai). Taip žymimi laiškai, kurie neturi akivaizdžių blogų laiškų požymių (nėra virusų, siuntėjas nėra įtrauktas į juodus sarašus ir t.t.), tačiau sistemai jie atrodo įtartinai. Laiško temoje (subject) pridedamas įrašas [Gal BRUKALAS?] ir laiškas visada pristatomas adresatui VU el. pašto serveryje. Ką toliau daryti su tokiais laiškais, visada sprendžia pats gavėjas. Atsisakyti šių laiškų galimybės nėra.
  3. [BRUKALAS] - atitinkantys visus el. pašto šiukšlių požymius laiškai. Tokie laiškai pagal „Symantec Messaging Gateway“ taisykles (taisyklės pastoviai keičiasi ir yra atnaujinamos) yra pripažinti kaip blogi ir jų temoje (subject) įterpiamas apie tai pranešantis prierašas [BRUKALAS]. Priklausomai nuo Jūsų pasirinktos [BRUKALAS] pažymėtų laiškų pristatymo politikos, laiškai gali būti Jums pristatomi arba sulaikomi „Symantec Messaging Gateway“ karantine kaip nereikalingi.

[Gal BRUKALAS?] ir [BRUKALAS] prierašai laiškų temose (subject) daromi tam, kad šie laiškai aiškiai išsiskirtų iš bendro Jūsų gaunamų laiškų srauto ir jei pageidausite, galėtumėte nesunkiai juos automatiškai apdoroti susikurtais filtrais žiniatinklio pašte ar klientinėje el. pašto programoje.

Kai kurios klientinės el. pašto programos moka el. laiškus tikrinti savarankiškai ir gali atlikti brukalų filtravimą (pvz. tokius laiškus trinti arba perkelti į specialų katalogą vėlesnei peržiūrai). Tokios programos yra:

  • Netscape (įjungiamas Tools->Junk Mail Controls..., pažymėti „Enable junk mail controls“)
  • MozillaThunderbird
  • Outlook 2003 (tvarkomas Tools->Options, pasirinkti „Junk E-mail…“). Smulkiau skaitykite....

Šių programų savarankiškas bruklalų atpažinimas ir filtravimas yra visiškai nesusijęs su „Symantec Messaging Gateway“ atliekamu laiškų žymėjimu, todėl gali pasitaikyti atvejų, kai laiškai, kurie sėkmingai praėjo VU el. pašto filtrus kaip geri, Jūsų programoje buvo atpažinti kaip blogi laiškai ir ištrinti ar perkelti į šlamšto (pvz. Junk) katalogą (žr. pastabas).

Pastaba

Mozilla Thunderbird ir Netscape programas visų pirma reikia pamokyti pažinti brukalus. Tam tikrą laiką turėsite tikrinti, ar programa nedaro klaidingų sprendimų, ir rankiniu būdu žymėti nepažintas SPAM žinutes bei naikinti SPAM žymes nuo klaidingai pažymėtų laiškų.

Daugiau apie tai skaitykite...

Ką daryti, jei gavau laišką su prašymu nurodyti savo prisijungimo duomenis?

Neretai pasitaiko laiškų nuo neva VU el. pašto sistemos administratoriaus, kuriuose prašoma dėl įvairiausių priežasčių nurodyti savo VU el. pašto prisijungimo vardą ir slaptažodį arba kitus asmens duomenis. 

Tokius laiškus galima iškart trinti.

Norime priminti, kad:

  • Laiškai nuo VU el. pašto sistemos administratoriaus visada siunčiami tik iš oficialių VU adresų, t.y su galūne @vu.lt ir atsakymai/paklausimai/pageidavimai turėtų būti siunčiami atitinkamai tik šiais adresais.
  • VU el. paštą administruojančiam personalui nereikia sužinoti Jūsų prisijungimo vardo. Tie darbuotojai, kuriems to reikia darbui, prisijungimo vardą gali sužinoti ir patys.
  • Kadangi slaptažodžiai sistemoje saugomi užšifruoti, jų paprastai negali matyti ir sistemos administratoriai. Dėl šios priežasties beprasmiška klausti ir savo pamiršto slaptažodžio (pamirštam slaptažodžiui pakeisti yra atitinkamos procedūros). Tvarkingam sistemos darbui užtikrinti administratoriai tikrai neprivalo žinoti Jūsų slaptažodžio, todėl jie patys niekada neskambins ir neklaus Jūsų VU el. pašto ar kokio kito slaptažodžio. Slaptažodis reikalingas tik tam, kad el. pašto naudotojas galėtų skaityti ir rašyti laiškus.
  • Jei iškilo rimta problema ir ją galbūt greičiau galėtų padėti išspręsti Jūsų slaptažodžio žinojimas, prašome skambinti oficialiai ITTC tinklalapyje skelbiamais pagalbos telefonais. Tik aiškiai apibūdinus problemą galėsime spręsti, ar tikrai techninės pagabos personalui būtina žinoti Jūsų slaptažodį. El. laiškuose slaptažodžių geriau nesiųsti.
  • Visais atvejais techninės pagalbos personalui tikrai nebūtina žinoti Jūsų asmens kodo, asmens tapatybės kortelės (paso) numerio ir tuo labiau bankinių sistemų duomenų.

Prašome būti budriems ir nedalinti savo prisijungimo duomenų tretiesiems asmenims.

Kaip persiųsti el. pašto administratoriams el. laiško antraštes?

 Naudojantiems pašto programą Outlook 2010, 2013, 2016:

Atsidarome laišką, kurio antraštę reikia persiųsti

1. Pasirenkame Failas(File)

atraste1 m

2. Atsidariuseme lange pasirinkite Informacija(Info) ir 3 Ypatybės(Properties)

antraste2 m

4. Pažymėkite tekstą prie skilties "Internetinės antraštės" ir nukopijuokite spauskite klaviatūroje CTRL+C ir naujame laiško tekste CTRL+V .

antraste3 m

  • Naudojantiems VU žiniatinklio paštą:

Pasirinkite laišką, kurio antraštę norite persiųsti

antraste webmail m

Paspauskite (išskeiskite) 1 Kitos parinktys

2 Išsaugoti - laišką galima išsaugoti savo kompiuteryje ir persiųsti administratoriui laiške kaip priedą;

3 Laiško kodas - Paspaudus šį mygtuką atskirame lange atsidaro laiško kodas ir jį pažymėjus bei išsaugojus(CTRL+C) galime nusiųsti administratoriui naujame laiške į įkopijavus(CTRL+V).

El. pašto konferencijos

Ar gali el. pašto konferencijos administratorius užblokuoti į ją ateinančius nepageidaujamus laiškus?

"Symantec Brightmail Gateway" [BRUKALAS] pažymėti laiškai pagal nutylėjimą į VU el. pašto konferencijas nėra pristatomi.

Laiškams su žyme [Gal BRUKALAS?] ši taisyklė netaikoma.

El. pašto konferencijos administratorius kurdamas filtrus gali savo nuožiūra blokuoti nepageidaujamus laiškus.

Prisijunkite prie savo administruojamos el. pašto konferencijos administravimo tinklalapio.

Pasirinkite:

Privatumo nustatymai -> [Spam filtrai].

Spam'o filtravimo taisyklė turi būti nustatyta taip:

1. Įveskite tokią Spam'o filtravimo reguliarią išraišką: ^Subject: .*[Spam]
2. Nustatykite veiksmą: Atmesti

konferencijos spam filtras

Kodėl studentui yra užblokuotas laiškų siuntimas į el. pašto konferenciją (Mailman el. konferencijos administravimo tinklalapyje atsirado varnelė ties punktu „nesiųsti laiškų“)?

Mailman el. konferencijų sistema automatiškai blokuoja adresus, jei:

  1. į juos laiškai buvo nesėkmingai bandomi išsiųsti daugiau negu 5 kartus
  2. nepristatyti laiškai grįžta per paskutinias 7 dienas.

Dažnai užsiblokuoja adresai su galūnėmis @one.lt, @delfi.lt, @mail.ru. Taip atsitinka dėl to, kad šie interneto paslaugų tiekėjai taiko griežtus apribojimus laiško gavėjų skaičiui arba INBOX dydžiui. Dėl to traukti į el. pašto konferencijas tokius adresus nerekomenduojama.

Jei pastebejote, kad užblokuoti universitetiniai el. pašto adresai, tikriausiai toks el. pašto adresas yra panaikintas (pvz., studentas yra išbrauktas iš studentų sąrašų), tuomet jo el. pašto adresą reikia išbraukti ir iš el. pašto konferencijos.

Ar galėčiau sukurti savo grupės studentų el. pašto konferenciją?

Akademinių grupių arba kursų el. pašto konferencijos kuriamos tokia pat tvarka, kaip ir visos kitos. Jos turi turėti paskirtą administratorių, kuris gali tvarkyti dalyvių sąrašus ir keisti nustatymus.

Akademinių grupių (kursų) el. pašto konferencijos užtikrina operatyvesnį studentų tarpusavio bendravimą, studentų bendravimą su dėstytojais bei dekanatais, leidžia operatyviai siųsti studentams svarbią informaciją.

Ką daryti, jei esu el. pašto konferencijos administratorius ir pastoviai gaunu žinutes dėl patvirtinimo laukiančių laiškų į mano administruojamą konferenciją?

Dėl tam tikrų priežasčių (dažniausiai tai būna, kai el. laiškas išsiųstas labai dideliam gavėjų skaičiui), Mailman sistema tokio laiško nepraleidžia į el. pašto konferenciją, stato jį į eilę ir informuoja apie tai el. pašto konferencijos
administratorių.

Administratorius turi priimti sprendimą - praleisti laišką į konferenciją arba jį atmesti. Šiuo metu daugumai el. pašto konferencijų nustatytas maksimalus gavėjų skaičius yra 100.

Prisijunkite prie Jūsų el. pašto konferencijos administravimo tinklalapio ir peržiūrėkite sprendimo laukiančių laiškų eilę. Junkitės adresu:
http://ml.padalinys.vu.lt/mailman/admindb/konferencijos_pavadinimas.

Jei tarp sprendimo laukiančių laiškų yra tokių, kuriuos turėtų gauti el. pašto konferencijos dalyviai, ties atitinkamais laiškais prie užrašo "Veiksmai, atliekami su visomis šiomis žinutėmis" pažymėkite mygtukus "Priimti" ir spauskite mygtuką "Patvirtinti".

Jei tarp šių laiškų yra tokių, kurių neturėtų gauti el. konferencijos dalyviai, atitinkamose lentelėse pažymėkite mygtukus "Atmesti" (siuntėjas bus informuotas apie tai, kad laiškas atmestas) arba "Atsisakyti" (siuntėjas nebus informuotas apie tai, kad laiškas atmestas) ir spauskite mygtuką "Patvirtinti".

Jei nei viena iš sprendimo laukiančių žinučių neturėtų pasiekti el. pašto konferencijos dalyvių, pažymėkite laukelį "Išvalyti visas žinutes, pažymėtas, kaip Atidėtos", esantį virš visų lentelių, ir spauskite mygtuką "Patvirtinti".

VU belaidis tinklas

Universitete prisijungiau prie „info“ belaidžio tinklo. Grįžus namo vietoj įvairių tinklalapių (pvz. google.com) naršyklėje užkraunamas „info“ tinklalapis. Kaip jį panaikinti?

Jūsų naršyklė laikinojoje atmintyje (cache) išsaugojo „info“ tinklalapio kopiją susiedamą jį su kitais adresais. Paprasčiausias būdas yra tiesiog perkrauti tinklalapį (spauskite refresh/reload arba F5 klaviatūroje), tačiau to gali neužtekti. Geriausia išvalyti laikinąja atmintį per naršyklės nustatymus.

Google Chrome nustatymai

Angliška versija: „Settings“ → „Show advanced settings..“. → „Clear Browsing data...“ (pažymėti nustatymai „Clear browsing history“ ir „Empty the cache“).

Lietuviška versija: „Pasirinktys“ → „Po gaubtu“ → „Privatumas“ → „Išvalyti naršymo duomenis“.

Mozilla Firefox nustatymai:

Spauskite klavišus Ctrl+Shift+Del → pasirinkite visą laikotarpį → „Details“ grafoje varnelė ties „Cache“ turi būti uždėta → „Clear Now“.

Esu kito universiteto „eduroam“ naudotojas, tačiau Vilniaus universitete prie „eduroam“ prisijungti nepavyksta. Ką reikėtų daryti?

Priežastis gali būti Jūsų organizacijoje naudojami kiti „eduroam“ tinklo parametrai:

  • VU naudojamas saugumo tipas (Security type) yra WPA2-Enterprise, o kitur gali būti WPA-Enterprise;
  • VU naudojamas duomenų šifravimas (Encryption type) yra AES, o kitur gali būti TKIP.

Ne visi įrenginiai ir operacinės sistemos sugeba automatiškai prisiderinti prie pasikeitusių tinklo parametrų, todėl juos reikėtų patikrinti ir, esant būtinybei, pakeisti.

VU „eduroam“ tinklo parametrai.

Kaip pasiekti šiuos parametrus, rasite „eduroam“ diegimo instrukcijose (II. etapas).

Kur gauti saugumo sertifikatą Windows Phone 8?

Galite parsisiųsti jį iš čia.

VU VPN

Kaip patikrinti, ar dabar esate prisijungęs prie VU VPN?

Prisijunkite adresu www.tinklas.vu.lt/ip ir gausite atsakymą, ar šiuo metu esate prisijungęs prie VU VPN.

Ką daryti pamiršus prisijungimo prie VU VPN slaptažodį?

Pamirštą slaptažodį galite pasikeisti VU E. tapatybių valdymo sistemoje idm.vu.lt (VU darbuotojams ir studentams), arba svid.vu.lt (kitų institucijų darbuotojams ir studentams).
Daugiau apie tai galite paskaityti čia...

Bandant jungtis prie VU VPN (VU Cisco IPSec VPN) rodoma klaida: „Secure VPN Connection terminated localy by the client. Reason 412:The remote peer is no longer responding.“ Kas atsitiko?

Prisijungimas prie VU VPN yra negalimas dėl jūsų kompiuteryje iškilusių problemų. Tai gali įtakoti įdiegtos antivirusinės programos, ugniasienės ar kita panašaus pobūdžio programinė įranga. Pamėginkite laikinai atjungti minėtas programas ir mėginkite jungtis prie VU VPN dar kartą. Stebėkite, ar nesikeičia klaidos kodas. Jeigu ir tuomet prisijungti nepavyktų, tada pamėginkite susikonfigūruoti alternatyviąją prieigą prie VU VPN (VU Cisco Anyconnect VPN ar VU PPTP VPN).

Ką reikia įrašyti jungiantis VU PPTP būdu į Domain lauką?


Domain“ lauką reikia palikti tuščią.

Prisijungiu prie VU PPTP VPN, bet man neatverčia jokių interneto puslapių.

Patikrinkite, ar gerai nustatėte DNS serverius.

Kaip importuoti VU Cisco IPSec VPN profilį, jeigu jau naudojate Cisco IPSec VPN klientą?

Jei jau naudojate Cisco IPSec VPN klientą, pakanka importuoti VU VPN profilį (nustatymų failą):

  • Parsiųskite VU Cisco IPSec VPN profilio failą (ant nuorodos paspauskite dešinį pelės mygtuką ir pasirinkite „Save Target  As...“ arba „Save Link As...“).
  • Atsidarykite Cisco IPSec VPN klientą, pasirinkite meniu „Connection Entries“ → „Import...“.
  • Pažymėkite VU VPN profilio failą (VU-VPN.pcf).
  • Paspauskite mygtuką „Open“ . Tada turi pasirodyti pranešimas „The VPN connection entry “...\VU-VPN.pcf „was successfully imported.“
  • Prisijungimų sąraše atsiras įrašas VU-VPN. Jį pasirinkę galėsite prisijungti prie VU VPN.

Kiek VU VPN prisijungimų vienu metu leidžiama naudotojui?

VU Cisco VPN (Anyconnect ir IPSec) prisijungimo būdais su tuo pačiu prisijungimo vardu galima jungtis vienu metu iš kelių įrenginių.

Naudojant VU PPTP VPN vienam naudotojui (pagal prisijungimo vardą) iš vieno IP adreso galima užmegzti tik vieną prisijungimą. Jei namų tinkle prie interneto visi įrenginiai jungiasi per maršrutizatorių, jie turi vieną išorinį IP adresą. Tokiu būdu, naudojant tuos pačius prisijungimo duomenis tik vienas įrenginys ar kompiuteris tuo pačiu metu galės naudoti VU PPTP VPN prisijungimo būdą. Kiti įrenginiai galės jungtis naudodami tik kitą IP (ne iš namų tinklo), VU Cisco VPN prisijungimo būdą arba kitą prisijungimo vardą ir slaptažodį.

Windows operacinėje sistemoje viename kompiuteryje vienu metu VPN gali naudotis tik vienas prisijungęs naudotojas. Tai aktualu, kada kompiuteriu vienu metu dalijasi keli naudotojai.

Nepavyksta įdiegti VU Cisco (Anyconnect) VPN klientinės programos kompiuteryje su Windows 8/8.1/10.

Jeigu naudojate trečių šalių antivirusinę/ugniasienės programinę įrangą, kartais ji gali neleisti įdiegti kompiuteryje VPN klientinės programos. Tokiu atveju galimi šie sprendimai:

  1. Programos nustatymuose laikinai (diegimo metu) išjungti antivirusines/ugniasienės apsaugas, o po sėkmingo VPN kliento diegimo ją vėl įjungti;
  2. Jei nepavyko pirmas sprendimas, galima bandyti laikinai išdiegti antivirusinę programą iš sistemos ir perkrovus kompiuterį diegti VPN klientą. Po sėkmingo VPN diegimo galite vėl įdiegti antivirusinę programą ir patikrinti, ar pavyksta prisijugnti prie VU VPN;
  3. Jeigu niekaip nepavyksta suderinti VU Cisco Anyconenct kliento veikimo su esama antivirusine programa, galima išbandyti kitas antivirusinės apsaugos priemones (taip pat ir integruotas Windows 8/8.1/10) arba įsidiegti ir naudoti VU PPTP PVN.

Kompiuterinių darbo vietų programų licencijų administravimas

Kas gali užsakyti kompiuterių programas ir registruoti jų diegimus?

Kompiuterių programas užsakytį ir jas registruoti Kompiuterių programų diegimų (KPD) registre gali tik kamieninio padalinio vadovo paskirtas padalinio licencijų administratorius.

Ar gali Vilniaus universiteto studentai naudotis savo kompiuteriuose programas su universitetinėmis licencijomis?

Šiuo metu kompiuterių programas su universitetinėmis licencijomis (tame tarpe ir Windows) turi teisę naudotis tik universiteto darbuotojai.

Kodėl nepavyksta suaktyvinti programos per kms.vu.lt serverį?

  • MS programas per KMS serverį galima aktyvuoti tik esant VU kompiuterių tinkle. Patikrinkite www.tinklas.vu.lt/ip , ar esate VU kompiuterių tinkle;
  • Esant ne VU kompiuterių tinkle (pvz. iš namų) ar iš „eduroam“ belaidžio tinklo, galima aktyvuoti prisijungus per VU VPN;
  • Prieš atlikdami aktyvavimo procedūrą patikrinkite, ar jūsų kompiuteryje teisingai nustatyta data, laikas ir laiko juosta (time zone);
  • Komandos turi būti vykdomos sistemos administratoriaus teisėmis;
  • Patikrinkite, ar kompiuterio neblokuoja ugniasienė (ar galite prisijungti prie kms.vu.lt TCP 1688 prievado).

Telefonija

SU naująja TELE2 SIM kortele nepavyksta prisijungti prie interneto. Ką daryti?

Reikia jūsų įrenginyje pataisyti parametrus, kurius  jis automatiškai gauna iš Tele 2 ir su kurias negali prisijungti prie interneto . Kaip tai padaryti rasite čia:  http://www.mydroid.lt/naujienos/tele-2-apn-nustatymai-ka-daryti-jei-neveikia-internetas/